![](https://static.wixstatic.com/media/214ec6_603d1c55d7b05b42101b9bf19ca7f17c.png/v1/fill/w_1689,h_1169,al_c,q_95,enc_avif,quality_auto/214ec6_603d1c55d7b05b42101b9bf19ca7f17c.png)
![](https://static.wixstatic.com/media/470db8_4bc33cd937c747f09f02f9117f49bb7f.png/v1/fill/w_51,h_47,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/470db8_4bc33cd937c747f09f02f9117f49bb7f.png)
Baletní škola Řetězová reakce
![](https://static.wixstatic.com/media/470db8_2e178251ad6b48759c5d53fb584d7435.jpg/v1/fill/w_348,h_412,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/470db8_2e178251ad6b48759c5d53fb584d7435.jpg)
Renata Poláčková
Po absolvování Taneční konzervatoře Brno nastoupila do baletního souboru brněnského divadla, s kterým spojila celou svoji profesní dráhu. Vynikala zejména v lyrických rolích, ve kterých uplatňovala technickou jistotu spojenou s křehkostí a smyslem pro herecký výraz. Z nejvýznamnějších rolí můžeme jmenovat např. Odettu-Odilii (Labutí jezero), Šeříkovou vílu (Spící krasavice), Svanildu (Coppélie), Desdemonu (Othello) nebo Marii (Bachčisarajská fontána).
Po ukončení aktivní taneční kariéry nastoupila v souboru brněnského Národního divadla jako baletní mistr a asistent choreografie, přičemž spolupracovala zejména na představeních klasického baletního repertoáru. Pedagogicky působila rovněž na Taneční konzervatoři Brno a v Baletní škole I.V.Psoty při NDB.